W związku z działaniami Banku podejmowanymi w celu zwiększenia bezpieczeństwa dokonywania transakcji z wykorzystaniem dostępu on-line do rachunku bankowego, a także wobec konieczności dostosowania się do Payment Services Directive 2 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Bank uruchamia tzw. silne uwierzytelnianie użytkownika (SCA) podczas logowania do systemów bankowości internetowej
Obecne środki dostępu do bankowości internetowej
Logowanie |
Autoryzacja przelewu |
Hasło maskowane |
Kod SMS |
Hasło maskowane |
Token mobilny Asseco MAA |
Dostępu do bankowości internetowej dostosowany do wymagań SCA po 14 września 2019
Logowanie |
Autoryzacja przelewu |
Hasło maskowane + kod SMS |
Kod SMS + PIN |
Hasło maskowane + token mobilny Asseco MAA + PIN |
Token mobilny Asseco MAA + PIN |
Wygląd formatek bankowości internetowej dla użytkownika po wprowadzeniu SCA
LOGOWANIE SMS
1. Wprowadzenie identyfikatora użytkownika:
2. Wprowadzenie tymczasowego hasła, który klient otrzymał w wiadomości SMS:
3. Zatwierdzanie tymczasowego hasła kodem SMS:
4. Ustalenie nowego hasła:
5. Ponowne logowanie do aplikacji z użyciem nowego hasła:
6. Wprowadzenie kodu SMS:
AKCEPTACJA PRZELEWU SMS
Pierwsza autoryzacja będzie poprzedzona wysłaniem poprzez SMS jednorazowego numeru PIN wraz z wymuszeniem jego zmiany:
Kolejne autoryzacje będą wymagały wprowadzenia zdefiniowanego wcześniej PIN-u do podpisu oraz kodu SMS:
Wygląd formatek bankowości internetowej dla użytkownika po wprowadzeniu SCA
LOGOWANIE TOKEN MOBILNY
1. Wprowadzenie identyfikatora użytkownika:
Wprowadzenie hasła maskowanego:
UWAGA! W przypadku pierwszego logowania, dla klienta, system w pierwszym kroku poprosi o podanie hasła startowego.
Wówczas system najpierw poprosi o ustalenie nowego hasła a po ustaleniu nowego hasła, aplikacja wymusi ponowne logowanie już z nowym hasłem.
W przypadku braku sparowanego urządzenia, aplikacja wyświetli komunikat o sparowaniu urządzenia.
po tym komunikacie, klient powinien pobrać aplikację na urządzenie mobilne.
Po pobraniu aplikacji na urządzenie mobilne, w aplikacji internetowej Asseco CBP należy wybrać opcję „Posiadam aplikację”, gdzie wyświetla się kod aktywacyjny.
Na urządzeniu mobilnym klient, dodaje nowe urządzenie poprzez znak „+” i wprowadza kod, który wyświetli się w aplikacji internetowej (Kod w aplikacji Asseco CBP pokaże się po wejściu w opcję
„Posiadam aplikację” (patrz zrzut powyżej)). W kolejnym kroku należy podać kod SMS, który zostanie przesłany na telefon i ustawić pin do aplikacji:
Po wykonaniu w/w czynności, w aplikacji pojawi się komunikat o poprawnym sparowaniu. I system poprosi o ponowne zalogowanie do bankowości.
Wówczas ponownie należy wykonać akcję logowania: wprowadzenie identyfikatora użytkownika:
Wprowadzenie hasła maskowanego:
Oczekiwanie na potwierdzenie logowania tokenem mobilnym Asseco MAA:
Akceptacja w tokenie mobilnym Asseco MAA jest ostatnim krokiem logowania do systemu:
Oczekiwanie na potwierdzenie autoryzacji tokenem mobilnym Asseco MAA:
Akceptacja w tokenie mobilnym Asseco MAA jest ostatnim krokiem w procesie autoryzacji: