Bankowość internetowa - dostęp do konta przez internet

Bankowość internetowa

System bankowości internetowej zapewnia stały, bezpieczny dostep do środków na rachunku przez cała dobę.

Zalety rozwiązania

  • Wygoda i bezpieczeństwo
  • Stały dostęp do środków
  • Autoryzacja za pomocą SMS, Token lub Karta chip
  • Uniwersalność

SMS powiadomienia

System powiadomienia przez SMS o wpływie na rachunek jest wygodną formą śledzenia zmian na koncie bez potrzeby sprawdzania stanu konta w oczekiwaniu na wpływ. Jeśli na rachunek wpłyną środki, w krótkim czasie klient otrzyma wiadomośc SMS o tym wpływie.

Zalety rozwiązania

  • Wygoda
  • Brak potrzeby cyklicznego sprawdzania stanu konta
  • Niezależność od systemu bankowości internetowej
  • Uniwersalność każdego telefonu komórkowego.

Zasady bezpiecznego korzystania - przewodnik

Bankowość elektroniczna jest wygodną i bezpieczną formą korzystania z usług bankowych, w tym składania zleceń finansowych. W ostatnim czasie nasiliły się ataki na Klientów bankowości elektronicznej. Przestępcy nie mogąc złamać zabezpieczeń infrastruktury dostawców bankowości elektronicznej (Banków, dostawców technologii i usług), skupili się na łamaniu zabezpieczeń infrastruktury Klientów i bazowaniu na wzorcach ich zachowań. W czasach globalizacji, szalonego rozwoju usług mobilnych, coraz wyższych wymagań użytkowników co do ergonomii łatwo zapomnieć użytkownikowi o przestrzeganiu podstawowych zasad bezpieczeństwa, co przestępcy, stosując coraz bardziej wyrafinowane metody ataku, mogą wykorzystać.

  • Zawsze sprawdzaj na stronie logowania bankowości elektronicznej aktualne zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.
  • Szczegółowe informacje o zagrożeniach dla użytkowników bankowości elektronicznej należy weryfikować na stronie Związku Banków Polskich: http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci (link znajduje się na stronie logowania bankowości elektronicznej).
  • Jeśli otrzymasz komunikat o przerwie konserwacyjnej podczas logowania lub realizacji przelewu, koniecznie zrezygnuj z dalszej pracy w bankowości elektronicznej i skontaktuj się z Bankiem.
  • Zabezpiecz komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym oraz zaporą (firewall).
  • Regularnie aktualizuj system operacyjny, wersję przeglądarki oraz oprogramowanie na stacji roboczej, przy użyciu której korzystasz z bankowości elektronicznej.
  • Uważaj na nietypowe informacje z banku, nie wykonuj podejrzanych poleceń, a w szczególności nie instaluj oprogramowania z niezaufanego źródła, zarówno na stacji roboczej, przy użyciu której korzystasz z bankowości elektronicznej, jak  i w telefonie komórkowym.
  • Po zakończeniu pracy w bankowości elektronicznej wyloguj się używając przeznaczonej do tego opcji w aplikacji, gwarantuje to poprawne zamknięcie sesji przez użytkownika.
  • Nie instaluj oprogramowania, jeżeli instrukcja instalacji zawiera zalecenie rezygnacji ze skanowania aplikacji oprogramowaniem antywirusowym.
  • Chroń dane dostępowe do bankowości elektronicznej.
  • Nie loguj się i nie dokonuj płatności w punktach bezpłatnego publicznego dostępu do Internetu - w tzw. hot-spotach.
  • Zweryfikuj czy certyfikat strony wystawiony jest dla Centrum Usług Internetowych przez firmę Thawte lub DOMENY.PL (kliknięcie na "zatrzaśniętą kłódkę" w pasku przeglądarki). Brak "zatrzaśniętej kłódki" oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane.
  • Sprawdź poprawność numeru NRB przed i po podpisie przelewu.
  • Zwróć szczególną uwagę na poprawność numeru NRB po wklejeniu go ze schowka systemu. Najlepiej zrezygnuj z kopiowania NRB.
  • Nigdy nie ignoruj ostrzeżeń przeglądarki o błędnym certyfikacie.
  • Weryfikuj numer NRB w otrzymanym SMSie autoryzacyjnym, jeśli jest inny niż oczekiwany, zrezygnuj z autoryzacji przelewu.
  • Jeśli otrzymasz komunikat o przerwie konserwacyjnej podczas realizacji przelewu, zrezygnuj z dalszej realizacji przelewu i skontaktuj się z Bankiem.
  • Ustal limity operacji dla przelewów.

Szanowny użytkowniku, bezwzględnie stosuj się do zasad bezpieczeństwa jakie publikuje Bank, w przeciwnym razie, Twoja twierdza, jaką jest bankowość elektroniczna, ma zostawione otwarte wrota. Bank ze swojej strony dokłada starań aby nieustannie rozwijać technologie i usługi, które będą wspierać użytkownika w wygodnym i bezpiecznym korzystaniu z bankowości elektronicznej

Filtrowanie adresów IP - przewodnik użytkownika

Funkcjonalność wymaga konfiguracji przez użytkownika.

W bankowości detalicznej dostępne jest bardzo skuteczne narzędzie dające możliwość określenia, z jakiego adresu internetowego (IP) dozwolone jest logowanie. Funkcjonalność tą przystosowaliśmy również do tzw. dynamicznych IP poprzez możliwość definiowania klasy adresowej np. dostawcy Internetu. Filtry IP można zdefiniować na poziomie Klienta lub poszczególnych użytkowników.

Filtry IP są definiowane w opcji: Konfiguracja -> Filtry adresów IP

W przypadku Klientów posiadających tzw. dynamiczne IP należy na podstawie historii logowań lub po kontakcie z dostawcą Internetu ustalić odpowiednią maskę dla filtru IP. Przykładowo z zaprezentowanego powyżej zrzutu ekranu wynika, że logowania następują z adresów IP z początkiem ‘172.27.17’ oraz ‘172.27.18’ zatem w takim przypadku należy zdefiniować dwie maski ‘172.27.17.*’ oraz ‘172.27.18.*

Włączenie "Filtrowania adresów IP" jest szczególnie zalecane.

Copyright © bslezajsk 2015