mojeID - zdalne potwierdzanie tożsamości

mojeID

Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację  danych klienta za pomocą bankowości internetowej. Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online..

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl

Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany

Czym jest mojeID

mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację  danych klienta za pomocą bankowości internetowej. Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Możliwości:

  • Potwierdzenie tożsamości
  • Logowanie do istniejącego konta
  • Autoryzacja operacji

Korzyści

  • Łatwiejszy dostęp - Proste rejestrowanie się i logowanie u dostawców usług.
  • Bezpieczeństwo - Poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
  • Użyteczność - Korzystanie z większej liczby usług online lub dostępu do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne - W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.

Przed uruchomieniem Profilu Zaufanego sprawdź, czy przy zakładaniu konta został podany adres email

W przyadku braku uzupełnionego adresu email, proponujemy złożenie wniosku przez system Bankowości internetowej - miniaplikacja Wnioski (wniosek typu "Zmiana danych osobowych"), lub osobiście w placówkach Banku.

Regulamin usługi mojeID Profil zaufany - zarządzanie metodami autoryzacji

Zastosowanie

Usługi publiczne

  • Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
  • Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)

e-Commerce

  • Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
  • Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy

Energetyka

  • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
  • Przedłużenie umowy
  • Dostęp do portalu klienta

Medycyna

  • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
  • Zakup leków przez internet

Media

  • Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
  • Opłacanie abonamentu

Ubezpieczenia

  • Sprzedaż polisy przez internet
  • Odnowienie polisy (Direct)

mojeID w pytaniach i odpowiedziach

1. Co to jest mojeID?

  • MojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

2. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

  • Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

3. Jaką mam korzyść z używania mojeID?

  • Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
  • Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

4. Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

  • Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

5. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

  • Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika,  po zalogowaniu się do banku.