mojeID
Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji.
Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację danych klienta za pomocą bankowości internetowej.
Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online..
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego.
Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej
sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany
Czym jest mojeID
mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację danych klienta za pomocą bankowości internetowej.
Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości,
bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Możliwości:
- Potwierdzenie tożsamości
- Logowanie do istniejącego konta
- Autoryzacja operacji
Korzyści
- Łatwiejszy dostęp - Proste rejestrowanie się i logowanie u dostawców usług.
- Bezpieczeństwo - Poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
- Użyteczność - Korzystanie z większej liczby usług online lub dostępu do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
- Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne - W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem
wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
Przed uruchomieniem Profilu Zaufanego sprawdź, czy przy zakładaniu konta został podany adres email
W przyadku braku uzupełnionego adresu email, proponujemy złożenie wniosku przez system Bankowości internetowej -
miniaplikacja Wnioski (wniosek typu "Zmiana danych osobowych"),
lub osobiście w placówkach Banku.
Regulamin usługi mojeID
Profil zaufany - zarządzanie metodami autoryzacji
Zastosowanie
Usługi publiczne
- Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
- Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
e-Commerce
- Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
- Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
Energetyka
- Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
- Przedłużenie umowy
- Dostęp do portalu klienta
Medycyna
- Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
- Zakup leków przez internet
Media
- Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
- Opłacanie abonamentu
Ubezpieczenia
- Sprzedaż polisy przez internet
- Odnowienie polisy (Direct)
mojeID w pytaniach i odpowiedziach
1. Co to jest mojeID?
- MojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych.
Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
2. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
- Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej,
które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
3. Jaką mam korzyść z używania mojeID?
- Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach
w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
- Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości,
bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
4. Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
- Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
5. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
- Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez
Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa.
Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika,
po zalogowaniu się do banku.